Jak nie pomylić się z wyborem NFT? – podstawowe porady

Zainteresowanie tokenami niewymiennymi (NFT) wciąż rośnie. Według Google Trends liczba wyszukiwań na ten temat zaktualizowała historyczne maksimum, teraz jest blisko rekordowych wartości.

Na tle rosnącej popularności tematu, główny producent gier komputerowych Ubisoft ogłosił uruchomienie własnego NFT-marketplace. Będzie sprzedawać cyfrowe towary zwane Digits, z których każdy ma unikalny numer. Sportowcy, muzycy i inni celebryci wypuszczają własne NFT, a to popularyzuje dziedzinę niewymiennych tokenów. W tym kontekście rynek rozwija się szybko, ale jest niezwykle trudny do zrozumienia dla osób nieprzeszkolonych.

Jak wybrać NFT? – to warto wiedzieć

Na klasycznym rynku sztuki istnieją krytycy sztuki, którzy oceniają dzieła sztuki i wystawiają im określoną cenę. Miłośnicy sztuki, kolekcjonerzy na zaufaniu profesjonalistów kupują kreacje.

W świecie kryptowalut nie ma postaci autorytatywnej (świadczy to o ideologii decentralizacji, braku mistrza pozycji, zależności, patronatu i zasad). Artysta wystawia NFT po swojej cenie, następnie kolejny nabywca wystawia swoją cenę i czeka, kto się zgodzi.

Przy wyborze NFT zaleca się odwiedzanie targowisk, które posiadają kuratorski proces selekcji. Możesz zapisać się do znanych ilustratorów, projektantów i kupić ich prace — w tym przypadku musisz zacząć trochę rozumieć temat, odwiedzić kilka wystaw współczesnych artystów, wielu z nich próbuje sprzedać swoje NFT.

Istnieją dwie strategie wyboru NFT

  • Pierwsza strategia polega na kupowaniu NFT od mało znanych, ale dobrze zapowiadających się artystów, ilustratorów i deweloperów. Strategia ta zakłada jednak dużą wiedzę w danym kierunku, dzięki czemu można ocenić perspektywy autorów. Można to porównać do trenera piłkarskiego, który próbuje dostrzec młody talent. W każdym razie takie inwestycje w krótkim czasie nie przyniosą dużych pieniędzy, ale skutecznie zakupione tokeny mogą w ciągu kilku lat urosnąć wielokrotnie w stosunku do popularności ich autora. To strategia przeciętnego kolekcjonera sztuki, przeniesiona do świata cyfrowego.
  • Druga strategia polega na kupowaniu NFT do gier, które są wykorzystywane w danym ekosystemie: na przykład do modernizacji, reprodukcji lub tworzenia nowych „artefaktów”. W przypadku tokenów w grze, przed sprzedażą powinieneś zbierać kolekcje i korzystać z wewnętrznej mechaniki gry, aby zwiększyć ich wartość. Ta metoda generuje mniejsze przychody, ale ich cykl transakcyjny jest znacznie krótszy. Ale sporo czasu zajmie poznanie mechaniki gier i opłacalnych sposobów łączenia żetonów w jakieś bardziej wartościowe kolekcje.

Czy da się zarobić na odsprzedaży NFT?

Kupowanie i sprzedawanie NFT jako dochód jest w pewnym sensie podobne do zwykłego kolekcjonowania.

Teoretycznie można usprawnić działalność i zamienić ją w dochodowy biznes, ale wymaga to fachowej wiedzy i dużego zaangażowania. Jest to po prostu nieatrakcyjne jako hobby. Może przynieść dużo pieniędzy w danej chwili, ale tylko jeśli masz szczęście. Nie można tego nazwać stabilnym źródłem dochodu, jak na przykład handel wymiennymi tokenami.

Jedną z opcji zarabiania na NFT jest zostanie dealerem kryptowalut. Jeśli chcesz, aby ludzie kupowali od Ciebie i zgadzali się z Twoją ceną, jedynym sposobem jest rozwinięcie swojego gustu, zagłębienie się w świat estetyki i zbudowanie najlepszej kolekcji współczesnej sztuki cyfrowej.

źródło: https://www.internetowi.pl/ – Internet, komputery, zarabianie